FAQ
Neem contact op
Veelgestelde vragen
2.1 Hoe kan ik jullie maaltijden het beste opwarmen?
Alle maaltijden van The Muscle Chef zijn al volledig gegaard en kunnen daardoor eenvoudig en snel opgewarmd worden. Onze maaltijdverpakkingen zijn geschikt voor verwarming in de magnetron en in de oven (max.120 graden) uiteraard kun u de maaltijden ook met een klein beetje olie opwarmen in de pan.
Opwarmen in de magnetron:
Prik enkele gaatjes in de folie van de maaltijdverpakking en verwarm de ‘’ontdooide maaltijd’’ op 600/750 Watt 2 tot 3 minuten.
Wanneer de maaltijd nog geheel bevroren is, adviseren wij om de maaltijd eerst 3 tot 4 minuten te ontdooien op een lage stand (200/300 Watt) en daarna 2 tot 3 minuten op 600/750 Watt.
- De maaltijden zijn het lekkerst wanneer ze een dag van tevoren uit de vriezer gehaald worden, om rustig in de koelkast te kunnen ontdooien alvorens ze verwarmd worden.
Opwarmen in de oven:
Verwijder het folie van de maaltijdverpakking en plaats de verpakking in het midden van een voorverwarmde oven (max.120 graden) en verwarm deze 10 tot 12 minuten. Roer de maaltijd halverwege de aangegeven opwarm tijd even rustig door voor het beste resultaat!
Opwarmen in de pan:
Dit is misschien wel de lekkerste manier om onze maaltijden op te warmen! Verhit de pan op middelmatig vuur en voeg naar wens een klein scheutje (olijf)olie of PAM Cookingspray toe. Warm de maaltijd ca 5 minuten rustig op en roer de maaltijd regelmatig door.
3.1 Wat is het minimale aantal maaltijden dat ik moet bestellen?
Diepvriesbezorging/Vriespunten
Voor supplementen en alle niet bevroren snacks en etenswaren geldt geen minimale afname. De minimale bestelling aan bevroren maaltijden en snacks is 9 vriespunten om genoeg ijsmassa te creëren zodat de producten 100% bevroren bij u aankomen. Hoeveel vriespunten een product waard is vind je bij het product. Daarnaast wordt het aantal vriespunten in je winkelmandje bijgehouden in het tellertje bij de diepvries in de header.
4.1 Hoe worden jullie producten verzonden en hoe lang blijven ze gekoeld?
Onze sportmaaltijden en losse producten worden verpakt in een speciale isolatiezak welke wij in een doos verpakken. De doos wordt aangevuld met droog ijs en/of icepacks waardoor uw bestelling gedurende 48 uur op de juiste temperatuur blijft. Eenmaal thuis uitgepakt kunt u uw bestelling in uw vriezer bewaren tot gebruik.
De verpakking Het vlees, kip, vis en de maaltijden worden vaak vacuüm verpakt en vervolgens snel diepgevroren. Vacuüm verpakken heeft een aantal belangrijke voordelen.
- De kwaliteit van het vlees/ maaltijden blijft langer hoog, ook diepgevroren. Dit komt door de afwezigheid van zuurstof die de geur, smaak en kleur kan beïnvloeden
- Het is een hygiënische verpakking omdat het product afgesloten is van de omgeving
- Geen vochtverlies
- De verpakking is compact. Dat is een voordeel bij het verzenden, maar ook in je vriezer
- De inhoud is goed zichtbaar
- Bij het ontdooien komt er geen vocht uit de verpakking, wel zo hygiënisch!
- Het vlees, kip, vis en de maaltijden kunnen snel ingevroren worden, maar ontdooit vooral in water ook snel (zonder dat er water bij het produkt kan komen). Afhankelijk van de vorm van het produkt ontdooit het dan in een half uurtje of haal het een dag van te voren uit de vriezer en laat het rustig in de koelkast ontdooien.
Het produkt kan door de afwezigheid voor zuurstof wel verkleuren. Als je het vlees uit de verpakking haalt, en er weer zuurstof bij kan, dan herstelt de kleur weer snel.
Verpakking bij PostNL verzending
Na het bestellen van het maaltijden, volgt het bezorgen ervan. Bij bezorging via de pakketdienst van PostNL wordt het produkt verpakt in een kartonnen doos met daarin een isolerende verpakking. De doos is vrijwel geheel recyclebaar. Karton bij het oud papier, de zak die uit noppenfolie bestaat bij het plastic. Alleen de reflecterende laag, dun gemetalliseerd folie, moet je bij het restafval doen. Deze laag is eenvoudig te verwijderen. Je hoeft dus niet speciaal naar de gemeentewerf om het materiaal te laten recyclen zoals met de witte polystyreen dozen. Om het produkt op de juiste temperatuur te houden tijdens het verzenden wordt droogijs toegevoegd. Droogijs is een vaste vorm van kooldioxide met een temperatuur van -78°C. Het is een heel effectief koelmiddel en wordt hiervoor veel gebruikt. Bij het 'verdampen' ervan - of correcter gezegd sublimeren - ontsnapt gasvormig kooldioxide. Dit verdwijnt uit de verpakking. Er komt dus geen water vrij, waar de pakjes nat van zouden worden. De hoeveelheid is zo gekozen dat het produkt zeker 36 uur goed bevroren blijft. Mocht het pakket onverhoopt een dag vertraagd zijn dan is het dus nog steeds goed bevroren. Bij het afleveren of afhalen van het pakket is het droogijs reeds verdwenen. Dat kan geen kwaad: de isolatie houdt het vlees langdurig bevroren. Met een eventueel restant droogijs moet je wel voorzichtig omgaan. Pak de pakjes droogijs bij een hoek van het folie vast. Voorkom dus contact met het droogijs, want dat zou kunnen resulteren in bevriezingen. Leg het buiten de verpakking, plaats het produkt in de vriezer, en plaats het droogijs terug. Laat dit rustig verder verdampen in de net gesloten doos in een open ruimte. Zorg dat kinderen er niet bij kunnen en speel er zelf ook niet mee!
Informatie over droogijs
Maaltijden bezorgen moet natuurlijk wel verantwoord gebeuren! Om het produkt tijdens het transport op de juiste temperatuur te houden wordt een geïsoleerde verpakking gebruikt, waarin droogijs wordt toegevoegd. Droogijs is de vaste vorm van kooldioxide. Het heeft een temperatuur van -78°C. Het is een heel effectief koelmiddel en wordt hiervoor veel gebruikt.
Na smelten ('sublimatie') verdwijnt de kooldioxide als gas. Er blijft in tegenstelling tot bij gewoon ijs, geen water achter dat het product nat zou maken. Tijdens het verzenden zal het meeste droogijs verdwijnen. Je treft dan lege verpakkingen aan. Dat is geen enkel probleem. Als het droogijs verdwenen is zal de verpakking de maaltijden nog lang bevroren houden. Er kan echter een restant droogijs aanwezig zijn. In de verpakkingsdoos zult u uitgebreide instructies aantreffen hoe om te gaan met het eventueel aanwezige droogijs. Lees deze goed!
Veiligheidsvoorschriften
- Raak het droogijs nooit met de blote handen aan! Dit kan bevriezing veroorzaken. U kunt een restant droogijs veilig aan de folie beetpakken om het te verwijderen.
- Laat het restant daarna in de geleegde doos smelten. Doe dit niet in een kelder of een kleine, niet-geventileerde ruimte.
- Speel nooit met droogijs! Zorg ervoor dat kinderen er niet bij
Verzenden De maaltijden bezorgen wij via de pakketdienst van PostNL bij u thuis of u kunt het afhalen bij een pak je gemak locatie. Bij bezorgen is het natuurlijk van groot belang dat je wel thuis bent! Onze verzenddagen zijn van Maandag t/m Donderdag 16 uur, orders geplaats op donderdag na 16 uur worden op maandag verstuurd. Bij afhalen is het ook op vrijdag en zaterdagochtend mogelijk
De bezorgkosten bedragen € 5,95 voor in Nederland en 6,50 in België.
Afhalen bij The Muscle Chef te Honselersdijk Afhalen van pakketten bij The Muscle Chef te Honselersdijk is ook mogelijk. Bij afhalen bij The Muscle Chef vervallen de bezorgkosten natuurlijk. Is het veilig? Voor themusclechef.nl staat je veiligheid voorop. We hebben daarom ook veel tijd besteed aan het goed organiseren van het verzenden. Bij verzenden via PostNL wordt het vlees diepgevroren in een recyclebare doos met isolatie gedaan. Om het vlees bevroren te houden wordt droogijs toegevoegd. Dit droogijs zorgt ervoor dat het vlees zeker 36 uur onder de -20ºC blijft. Als het vlees onverhoopt dan toch ontdooit aankomt door vertragingen in het verzenden, dan kun je het pakket retourneren. Eventuele opmerkingen/klachten dienen wel binnen 36 uur na verzending gemeld te worden. Mocht er bij de 2e bezorgafspraak wederom niemand thuis zijn vervallen alle rechten op retourneren .
5.1 Zijn jullie kip/rundvlees producten ''Halal'' ?
In al onze maaltijden wordt uitsluitend vrije uitloop kip en rund met een beter leven keurmerk (2 sterren) verwerkt, de kippen en runderen worden “ Halal” geslacht.
* halal certificaat is aanwezig
Van al onze maaltijden en producten staat een uitgebreide voedingswaarden en allergenen tabel bij de omschrijving. Mocht u verdere vragen of specifieke wensen hebben, kunt u ons hier over berichten via het contact formulier.
6.1 Mijn maaltijden zijn te laat/beschadigd binnengekomen, wat moet ik doen?
Procedure bij foutieve levering:
Bij ons staat één ding centraal: jouw beleving! Wij zijn gepassioneerd in het creëren van maaltijden die je zintuigen prikkelen en jouw smaakpapillen laten dansen vreugde. Elke hap moet een aangenaam avontuur zijn, daar staan wij voor!
Je kunt erop vertrouwen dat wij elke bestelling hier met de uiterste zorg behandelen, van de selectie van verse ingrediënten, naar bereiden van de maaltijd en tot ver versturen van het pakket.
Maar laten we eerlijk zijn, het leven zit vol verassingen en soms kunnen er hobbels op de weg zijn waar wij helaas geen invloed op hebben. Ondanks onze zorg en toewijding is het niet altijd mogelijk om elke bestelling onbeschadigd of op tijd af te leveren, hoe vervelend dit ook is.
Hoewel we trots zijn op onze inspanningen om elke bestelling onberispelijk en op tijd af te leveren, willen wij jou laten weten dat we te maken krijgen met verschillende factoren die buiten onze controle liggen. Bezorgdiensten kunnen onze pakketten beschadigen of vertragen of er kunnen andere factoren meespelen.
Toch willen wij benadrukken dat we er allen aan zullen doen om de situatie op te lossen. Wij luisteren naar jou feedback, zoeken naar een oplossing en streven naar verbetering om jou ervaring zo positief mogelijk te maken.
Melden probleem:
Bij het melden van een probleem/klacht over de levering hanteren wij de volgende procedure om ervoor te zorgen dat wij hierop snel en adequaat kunnen reageren. Mocht er iets mis zijn met de bestelling, maak dan altijd een foto/video als bewijs en stuur deze naar: [email protected] met het ordernummer. Dit voorkomt enige vorm van discussie waardoor wij hier direct op kunnen reageren/handelen, zonder foto/video bewijs is er geen garantie. Bv als een product bij aankomst dermate beschadigd is dat het niet meer geconsumeerd kan worden of als een product volledig ontdooit is aangekomen, laat dit d.m.v. foto/video zien. In sommige gevallen worden de producten vers verstuurd (zie productie datum sticker) in dat geval zal het product niet bevroren aankomen en kan het direct de vriezer in. Wij zullen ten alle tijden ons best doen om je ze goed als mogelijk te helpen. Echter wanneer wij niet binnen 24 uur na ontvangst van het pakket gecontacteerd worden komt de garantie te vervallen. Wordt het probleem op tijd gemeld zorgen wij altijd voor een passende oplossing.
Wat te doen bij kapot geleverde maaltijden:
- Folie heeft losgelaten: Als de folie van de verpakking is losgeraakt, is het belangrijk om de maaltijd direct goed te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Een handige oplossing is om de maaltijd in te pakken in vershoudfolie, zo is de maaltijd nog enkele weken te bewaren in de vriezer.
- Deels gebroken bakjes: Wanneer het bakje waarin de maaltijd is verpakt slechts gedeeltelijk is gebroken of gescheurd, is deze in de meeste gevallen nog prima te consumeren. Wanneer er toch stukjes plastic in de maaltijd zitten raden wij je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. ([email protected])
- Bakje grotendeels kapot met stukjes plastic in de maaltijd: Als het bakje volledig kapot is en er meerdere stukjes plastic in de maaltijd liggen, raden wij af om de maaltijd te eten. De kans is groot dat er ongezien een stukje plastic in het eten zit, wat schadelijk kan zijn voor de gezondheid. In dit geval raden wij aan om direct contact op te nemen met onze klantenservice. ([email protected])
Gids maaltijden beoordelen
Het beoordelen van temperatuur van maaltijden - een gids
Als bedrijf willen wij voedselverspilling minimaliseren, maar we blijven daarbij wel waarde hechten aan de voedselveiligheid. Samen staan we sterk tegen voedselverspilling.
Hieronder geven we een overzicht van verschillende scenario's en hoe je kunt bepalen of jouw maaltijd nog eetbaar en bevriesbaar is:
LET OP! Het komt regelmatig voor dat wij de maaltijden op de dag van versturen nog hebben bereid. De maaltijd is in dit geval nog niet bevroren in onze vriezers. Check bij aankomst de productiedatum. Zit hier 1, 2 of 3 dagen verschil in met de huidige datum, dan kan je deze gerust in de vriezer plaatsen.
- Maaltijd compleet bevroren op -18 graden Celsius: Als de maaltijd volledig bevroren is, kun je deze zonder aarzeling direct in de vriezer plaatsen. Dit is de ideale temperatuur om voedsel te bewaren en te bevriezen, waardoor de smaak en voedingswaarde behouden blijven.
- Maaltijd licht indrukbaar aan de zijkanten, kern nog solide, rond de -12 graden Celsius: Wanneer de maaltijd indruk baar is aan de zijkanten, maar de kern nog stevig bevroren is en de temperatuur rond de -12 graden Celsius ligt, kan je deze zonder problemen in de vriezer plaatsen.
- Maaltijdinhoud komt los bij indrukken, rond de -6 graden Celsius: Als de inhoud van de maaltijd begint los te komen wanneer je erop drukt en de temperatuur rond de -6 graden Celsius ligt, is de maaltijd nog steeds prima in te vriezen. Het is echter essentieel dat dit snel gebeurt om de kwaliteit te behouden.
- Maaltijd heeft bijna of geen ijsvorming meer, voelt nog gekoeld aan: Wanneer de maaltijd bijna geen ijsvorming meer heeft, maar nog wel gekoeld aanvoelt, kun je deze nog binnen 3 dagen na levering zonder problemen consumeren. Het is echter niet langer aan te raden om de maaltijd in de vriezer te plaatsen; in plaats daarvan leg je deze in de koelkast.
- Maaltijden zijn volledig ontdooid en niet meer gekoeld: Als de maaltijden volledig ontdooid zijn en niet meer gekoeld aanvoelen, gooi ze dan direct weg. Neem vervolgens contact met ons op volgens de geldende procedure, zodat we je kunnen helpen met een passende oplossing.
We willen benadrukken dat we u nooit zullen vragen iets te eten waar u niet achter staat. Uw tevredenheid is gegarandeerd, de bovenstaande informatie is bedoeld voor het geval u de inhoud van het pakket zelf wilt beoordelen. Bij vragen of twijfels over de staat van uw maaltijden, aarzel niet om contact met ons op te nemen.